Marita Ritter (2021-02-27 11:58:52) witam wszystkich czy są też zdjęcia z Kaszówki domów #2 , 4, 6, 8, 13 , 16, 20, 24 czy cmentarz nadal istnieje pozdrowienia Marita
0 0
markprivate (2021-04-12 13:16:23) .
Marita Ritter (2021-03-06 10:12:47) haben sie auch ein Foto von Haus Nr. 25 Hier hat die Familie Heidenreich Schöps gelebt mają również zdjęcie domu nr 25. To tutaj mieszkała rodzina Heidenreich Schöps.
1 0
Marita Ritter (2024-10-06 09:40:19) das Haus von unseren Vorfahren
mietok (2024-09-29 08:37:29) Tak, obsługiwany jest przez gminną komunikację autobusową, którą dojedziesz do każdej miejscowości w gminie Strzelin.
szeliga (2024-09-29 09:39:22) Bardzo się cieszę.
mietok (2024-09-29 12:36:55) Tu masz rozkład jazdy: Warto też odwiedzić "Centrum Informacji Turystycznej" znajdujące się w budynku dworca kolejowego.
Zdzisław K. (2024-09-29 20:24:19) Czy namalowane góry na wiacie przystankowej odzwierciedlają rzeczywisty krajobraz roztaczający się na okolicę Gębczyc.
Danuta B. (2024-09-18 00:02:33) A rzeka wylała poza widoczne koryto. Edit. Już widzę, ze park zalała.
Lekok (2024-09-02 00:11:39) To nie jest płyta nagrobna tylko herb rodowy.
Tepliwoda (2024-08-31 23:04:27) Zupełnie nie mogę zgodzić się z opisem zdjęcia. Budowniczy kaplicy był wybitym heraldykiem. Każde z umieszczonych w Żelowicach epitafiów, ma związek z rodziną jego lub jego żony.
Lekok (2024-09-02 00:08:08) Nie wiem czy budowniczy kaplicy był wybitnym heraldykiem (ten zawód przypisujemy historykom) ale wykonał herb a nie płytę nagrobną. Potrzebna zmiana opisu i przypisania.
Danuta B. (2024-07-22 12:09:14) Ojcowy, kupiony w 65 r. miał te boczne paski w kolorze kremowym. Blachy rdzewiały, że słychać było chrum... chrum... Ale elementy chromowane do końca były dobre.
2 0
mietok (2024-07-22 08:04:46) Rysunek powstał jak widzę w podpisie w roku 2023 i takie lata należy przyjąć, a nie 1920-1945. Opis pod zdjęciem / rysunkiem powinien zawierać info, że rysunek przedstawia stan z lat 1930 - 1940. Zmiany możesz wykonać przez wejście w "edycję" z lewej strony nad zdjęciem.
Strehlener940 (2024-07-22 10:38:57) Poprawione. Dziękuje.
mietok (2024-07-22 10:40:44) Super ! :)
Popski (2024-07-22 10:22:58) Podpiąłem wydarzenie pod Proponuję powyższe zdjęcie dopisać również do ratusza.
mietok (2024-07-22 10:23:46) Daj czas na dokończenie :)
Popski (2024-07-22 10:24:57) Super - czekam. ;-)
Waclaw Grabkowski (2010-12-08 15:12:29) Jak się dowiedziałem w tym miejscu pogrzebani byli żołnierze Armii Czerwonej, którzy zginęli w 1945 r. Ich szczątki zostały przeniesione na cmentarz Żołnierzy Radzieckich we Wrocławiu. W l. 70. XX w. był tu ogródek jordanowski.
Zbigniew Franczukowski (bynio) (2015-09-03 11:20:30) Założyłem obiekt.
Janekc01 (2024-07-07 15:40:56) W tym miejscu znajdował się niegdyś cmentarz żołnierzy radzieckich. Pochowano na nim 422 osoby, wśród nich był m.in. poeta ukraiński Heraś Sokołenko, który zmarł z powodu odniesionych ran 20.02.1945 w szpitalu polowym w Borowie jako żołnierz 749 pułku piechoty 125 dywizji piechoty Armii Czerwonej. Cały cmentarz został ekshumowany wiosną 1952 na cmentarz żołnierzy radzieckich w Oławie.
KrzysztofKudowa (2024-06-05 20:07:46) To chyba radziecki Kraz. Były na wyposażeniu każdego Tranbudu-u. Strasznie paliwożerne smoki i chyba były na benzynę. Jeździły już Tatry oraz Jelcze, bardziej ekonomiczne i o lepszym wyposażeniu. Zapytałem dyrektora kłodzkiego Transbud-u dlaczego są i do tego jeżdżą takie smoki, przecież to kosztuje kupę pieniędzy. Odpowiedź była prosta - musimy, ponieważ po zdjęciu naczepy pojazd nadawał się do ciągnięcia rakiet, dlatego musimy utrzymywać je w dobrej kondycji. Moja opowieść to rok 1988-1989.
3 0
stap (2024-06-05 21:13:30) To był diesel dwusuw. Utrzymywano je w bazach do zadań specjalnych, bo w terenie były dzielne tam gdzie żadna Praga, Tatra ani star 660 by nie poradziły z takim ładunkiem. To o rakietach to bzdura,
KrzysztofKudowa (2024-06-05 22:59:08) Parę ciekawostek:
MacGyver_74 (2024-06-17 22:40:20) Dwusuw występował jedynie w modelach produkowanych do 1967 roku. Później montowano już silniki czterosuwowe, chociaż początkowo ich moc pozostawiała wiele do życzenia. Nie zapominajmy jednak, że były to silniki wielopaliwowe o sporych luzach technologicznych. Taki silnik zapewniał możliwość uruchomienia po wielu latach przestoju, nawet gdy na tulejach cylindrowych pojawiła się rdza. Co do rakiet to coś mogło być na rzeczy. Wersje skrzyniowe nadawały się do holowania nawet najcięższych armat i haubic. Ciągniki siodłowe nadawały się do transportu wozów pancernych, pamiętam nawet wersję z wyrzutnią rakiet balistycznych na naczepie. Naczepa miała również napęd na wszystkie osie, realizowany za pomocą wałów kardana. We współczesnych pojazdach napęd w naczepie realizowany jest przez przekładnie hydrauliczne, np. . Podobnie "zmobilizowane" były ciągniki balastowe Tatra 813 .
stap (2024-06-18 06:37:56) W latach 80 - tych w LWP, to akurat takie Krazy z l. 60 to za nówki były prawie uważane ;) No to wiem, że w PRL taki sprzęt był ściśle ewidencjonowany. Ale, żeby zmuszać firmę aby utrzymywała konkretny model na stanie? A co do ewidencji, to teraz tak samo jest, czasami właściciele SUV czy terenówki mogą się zdziwić jak armia sobie wypożyczy na poligon ;)
Marita Ritter (2021-02-27 11:58:52) witam wszystkich czy są też zdjęcia z Kaszówki domów #2 , 4, 6, 8, 13 , 16, 20, 24 czy cmentarz nadal istnieje pozdrowienia Marita
0 0